Skip to content
Team Ruud Smolenaers Timmerwerken

Over ons

Heeft u vragen of wilt u vrijblijvend informatie opvragen? Neem dan contact met ons op of bel ons op:

Tel: +31(0)6 253 154 65

Bekijk onze

Veelgestelde vragen

Voor u op een rijtje gezet. Klik op een van de onderstaande vragen voor meer informatie.

Het proces van aanvraag tot uitvoering is bij alle werkzaamheden hetzelfde.

  1. U dient een aanvraag in (telefonisch, via app, via contactformulier of via e-mail) voor u uit te voeren werkzaamheden;
  2. Wij nemen contact met u op via telefoon of e-mail;
  3. Indien nodig maken we een afspraak met u om te kijken naar de huidige situatie;
  4. Binnen maximaal 21 dagen brengen wij een offerte uit, we zijn hierbij afhankelijk van hoe snel derden partijen reageren i.v.m. prijsopgave;
  5. Ongeveer 1 week nadat wij de offerte hebben gestuurd (en we niets van u gehoord hebben) bellen we om te vragen of er vragen zijn i.v.m. de offerte;
  6. Als u de offerte akkoord hebt gegeven komen we, indien nodig, inmeten;
  7. Wij plannen u werkzaamheden in en stellen u hiervan op de hoogte. Mocht de planning van ons niet met u planning uitkomen, dan zoeken we gezamenlijk naar een andere datum.

Wij streven ernaar om onze offerte binnen 14 dagen naar u toe te sturen. Echter zijn wij vaak afhankelijk van derden partijen, waarvan wij informatie en/of prijzen dienen te krijgen. Mocht u de offerte sneller willen hebben, dan overleggen we dit in een gesprek.

Onze offerte bestaat uit minimaal 6 pagina’s.

In de 1e pagina wordt er verteld wat u van ons kunt verwachten en wat wij van u verwachten.

Op bladzijde 2 (en eventueel meerdere pagina’s) staat de calculatie, hierin staan de benodigde materialen en werkzaamheden genoemd met een totaalprijs per onderdeel.

Op de 3e pagina (en eventueel meerdere pagina’s) vindt u de staartkosten, deze gaan over de calculatiekosten.

Op de 4e pagina vindt u een opdrachtovereenkomst, deze dient u bij akkoord, getekend retour te sturen naar ons.

Op bladzijde 5 en 6 staan onze algemene voorwaarden. Ook deze dient u  getekend mee te sturen met de opdrachtovereenkomst.

We ruimen op het einde van de dag alles zo goed mogelijk op en indien nodig stofzuigen we. Er een mogelijkheid dat we het afval mee nemen en in onze containers deponeren, hieraan zijn echter extra kosten verbonden. Dit wordt altijd met u overlegd en bij de offerte aanvraag wordt dit altijd besproken en eventueel opgenomen in de calculatie. 

Garantie is een groot woord met heel veel begrippen. Wij geven op al ons geleverd materiaal de garantie die de fabrikanten voor hun producten voorschrijven. Wij proberen ons zo goed als mogelijk aan de verwerkingsvoorschriften te voldoen.

Op arbeid geven we een half jaar garantie. Ook dit is weer een groot begrip. Wat is het probleem.

Wij vinden dat als we bv een deur gehangen hebben in een nieuwbouw huis en deze na een jaar is gaan werken en die klemt dan. Dat dit niet binnen een garantie valt. Wij kunnen er niets aan doen dat deze nu al klemt dit komt door de hoeveelheid vocht die er nog in het huis aanwezig was.

Maar als een dakkapel na een 1.5 jaar lekt vinden we het normaal dat we even komen kijken wat de oorzaak hiervan is. Is het da er bovenin een pan ineens kapot is gegaan dan is het niet onze fout en wordt het hersteld en kijken we hoe om te gaan met de kosten. Maar hebben wij het lood niet goed aangeklopt bv dan is dit door ons toedoen. Nu is het zo ieder probleem heeft zo zijn oorzaak en de vraag is waardoor komt het. Bv door wint of hagel bui ect ect. Ons eerste doel is we lossen het op en we bekijken iedere situatie samen met de opdracht gever of dit iets is waar wij aan kunnen doen of niet. Ik zeg altijd wees redelijk naar ons dan zijn wij ook redelijk naar jullie. Elkaar de schuld geven heeft geen zin. Met elkaar kijken naar een situatie is veel beter. En tot de dag van vandaag is het ons al meer dan 12.5 jaar prima gegaan op deze manier.

De levertijd van het dakkapel is minimaal 8 a 10 weken na akkoord. Dit heeft te maken met de levertijd van de kozijnen en eventuele rolluiken. Echter is het ook belangrijk wanneer hebben wij tijd. We zitten aardig vol en nu is de wachttijd ca 4 maanden. Natuurlijk hangt het er ook vanaf of we moeten aftimmeren of dat we enkel het kapel moeten plaatsen dit neemt maar 1 dag werk in beslag en is beter in te plannen dan gelijk een afwerking erbij te nemen.

 

Weersomstandigheden moeten allereerst Gunstig zijn voor het dak open te maken. Natuurlijk denken jullie nu het is vaak slecht weer. Nou dit valt reuzen mee als we het moeten zeggen. Maar de dag van plaatsen beslissen we s ochtends wat we doen we houden dat diverse apps in de gaten mbt weersberichten en indien nodig hebben we contact met de kraan machinist s ochtends over de omstandigheden. Als we het afblazen laten we u dit telefonische weten en gaan we een andere dag inplannen voor jullie. Dit zullen we binnen een redelijk termijn doen maar we moeten rekening houden dat wij ook een planning hebben en ook andere mensen op ons rekenen. Voor ons is het alles behalve fijn om het te moeten afblazen want wij hebben het kapel en alles spullen de dag ervoor al geladen dus we moeten weer alles afladen.

Aanbetaling is altijd een moeilijk gedeelte vinden wij persoonlijk. De mensen moeten ons vertrouwen dat het ook geleverd gaat worden en wij moeten geld voor schieten voor spullen te kopen voor de mensen.

Bij sommige projecten moeten we bv voor kunststof ramen aanbetalen bij de leverancier. Daarom vragen we bij die projecten een kleine aanbetaling in overleg voor deze kosten alvast vooruit te hebben betaald. Voor de rest werken wij met een ideal link bij onze digitale facturen. In de mail krijgt u dan een linkje die wordt doorgestuurd naar MOLLIE PAYMENT en dan kunt u op een veilige manier online bankieren. Wij krijgen direct een mailtje dat het is ontvangen en u heeft meteen betaald. Wij vragen dan aan de mensen in vooraf vastgelegde termijnen om deze factuur over te maken en zo hoeven wij niet lang op het geld te wachten en de mensen hebben het geleverd werk voldaan.

Wilt u vrijblijvend een afspraak maken of meer informatie?

Neem dan contact met ons op

Recente berichten

GEZOCHT FULLTIME TIMMERMAN

GEZOCHT FULLTIME TIMMERMAN

FULLTIME TIMMERMAN GEZOCHT Wie zijn wij? In 2009 ben ik gestart als ZZP-er. Maar de afgelopen jaren is ons team…
2-in-1 velux dakramen

2-in-1 velux dakramen

Vorige week 2 stuks 2-in-1 velux dakramen gelegd, met rolluiken.
Lening voor dakkapellen tegen 0% rente

Lening voor dakkapellen tegen 0% rente

Vanaf 1 november is het mogelijk om geld te lenen tegen 0% rente bij het warmtefonds.